green - 2008-05-18 09:51:20

Niektóre firmy zaczynają wykorzystywać oprogramowanie rozpoznające głos. Weryfikuje ono, czy dzwoniący z domu pracownik rzeczywiście jest chory, czy może tylko próbuje wykręcić się od obowiązków.
Jak donosi Daily Mail, przedsiębiorstwa w Wielkiej Brytanii coraz częściej stosują aplikacje badające głos dzwoniącego pracownika. Używany jest choćby system Voice Risk Analysis opracowany przez firmę Digilog.

Software w czasie rzeczywistym analizuje tembr głosu rozmówcy i alarmuje osobę w firmie, jeśli uzna, że pracownik może mówić nieprawdę. Jeżeli wierzyć Daily Mail, tylko w okresie testowania oprogramowania w dystrykcie Harrow udało się zaoszczędzić aż 420 tysięcy funtów.

Rząd Wielkiej Brytanii szacuje, że na każde osiem dni "chorobowego" przypada jeden wynikający z lenistwa pracownika, który nie jest spowodowany żadną dolegliwością. Chęć wykręcenia się od pracy kosztuje rocznie brytyjską gospodarkę 13 miliardów funtów.

Źródło: www.pcworld.pl

www.zal.pun.pl www.angels-and-demons.pun.pl www.l2fenix.pun.pl www.3pk.pun.pl www.dbzpbf.pun.pl